Najczęściej popełniane błędy wnioskodawców
Nieaktualnezaświadczenie o rejestracji klubu, przypominamy - termin ważności - 3 miesiące licząc od daty wystawienia zaświadczenia
Brak nazwiska drugiej osoby (w formularzu wniosku) upoważnionej do reprezentowania wnioskodawcy, składania oświadczeń woli i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych (zgodnie z zapisem w statucie).
Niezgodność pomiędzy kwotą pomocy publicznej podanej w załączonym wymaganym oświadczeniu, a kwotą wpisaną w formularzu. Często kwota podana w oświadczeniu różni się od tej podanej we wniosku.
Brak upoważnienia dla osób uprawnionych do reprezentowania.
Zbyt krótki okres realizacji zadania np. ograniczony jedynie do trwania obozu sportowego, co jest niezgodne z zasadami i założeniami Programu, które wskazują na konieczność realizacji obowiązkowego komponentu Rządowego Programu „KLUB”, czyli prowadzenia systematycznych zajęć sportowych/sportowo - rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży. Preferowany jest możliwie najdłuższy okres.
Wniosku nie mogą składać związki stowarzyszeń, fundacje tylko kluby sportowe działając w formie stowarzyszenia, a zajęcia sportowe muszą być prowadzone tylko dla dzieci i młodzieży do lat 18.
Brak statutu wnioskodawcy (załączonego w formie skanu) — statut musi być załączony w całości, nie tylko jego pierwsza strona.
Brak odpowiedniej liczby trenerów, zgodnie z Programem w klubie wielosecyjnym wymagane jest szkolenie prowadzone przez dwóch lub więcej szkoleniowców, minimum po jednym dla każdej z sekcji
Głównym i najczęściej pojawiającym się błędem jest brak wymaganych wszystkich załączników (w roku 2025 zgodnie z regulaminem programu jest ich 4), brak ktróregokolwiek powoduje odrzucenie wniosku z przyczyn formalnych.
Zapoznajcie się dokładnie z wszystkimi warunkami i zasadami, zawsze można się dopytać (działa infolinia)
Przypominamy że nie ma trybu odwoławczego, uzupełnień, poprawek do nieprawidłowo już złożonego wniosku